manusia buta kerana cinta





pergghhh tgk tajuk blog aku mcm best je kan...betul ke tajuk tu ..manusia akan buta kerana cinta ....dan cinta buat manusia akan terus semangat dan kuat demi orang yg die cinta ..mmg perit kan orang yng berkali2 menyakiti hati kita tapi orang itulah insan yg kita sayang.....

Pada aku la...ni pengalaman aku mg cinta akan buat manusia jadi segalanya indah..kdg2 akan tersenyum sorang2 dan dgn cinta juga kdg2 kita akan berasa sangat sakit ....sakit hati okay ...dan pelbagai dugaan sebenarnya bila di dalam dunia percintaan ini..Allah dtgkn pelbagai ujian samaada orang ketiga, family dan kdg2 dengan sikap dan perangai pasangan kita tu sendiri ...kita terpaksa terima baik buruk pasangan orang kita sayang walaupon berkali2 die sakitkn hati kita.

Mmg Allah anugerahkan 2 insan lelaki dan perempuan iaitu perasaan CINTA , KASIH dan SAYANG . bukan senang sebenarnya kita dpt rasa perasaaan itu...pada akulah ia satu anugerah Allah yg sgt bernilai pada manusia..Allah gerakkan 2 hati utk menjadi bersatu dalam 1 cinta.

Tp berkali2 aku igtkan , tlg jgn lebihkan CINTA  manusia dari cinta ALLAH .  ALLAH  adalah 1st , bla kt igt   org yg kita sayang , cepat2 ightifar dan berdoa semoga dia supaya dia dilindungi ALLAH. insyaALLAH , ALLAH akn dengar doa kita ...

Perkara kalau dah libatkan hati , mmglah ssh nk lupa...bila kita dah sayang ....kita akan nak dia saja di hati dan menjadi pasangan kita dunia akhirat..betul x? tapi sshnya nk mengekalkan rasa itu dan Hnya ALLAH yg Maha tahu segala2nya ...ALLAH yg merancang segala2nya buat kita hambaNYA..

*berdoalah supaya jodoh kita dgn orang yg kita sayang..mesti sweet kan....


Manja

18/09/2012

No comments: