Bila mendung telah berlalu

Assalammualaikum suma


Fuhhhh dah berabuk la blog ni , lama btl tak update blog ni huhuhu , mcm2 la perkara terjadi pada aku dalam tahun ni,..sepanjang 5 thn melalui kehidupan sebagai ibu tunggal dengan ank2 , terlalu banyak ujian dugaan yang ditempuhi , kalaulah aku tak bergantung pada Allah  , rasanya aku dah tumbang dah.

Alhamdullilah dengan izin Allah , tarikh 02.09.2016  aku selamat bergelar isteri semula, dipertemukan jodoh sekali lagi oleh Allah dengan seorang yang boleh menerima aku dan ank2 seadanya. Bersyukur sangat merasai sekali lagi peluang utk bahagia , terima kasih En Suami , saya tak akan janjikan bulan bintang tp inshaAllah saya akan jadi isteri yang terbaik untuk abg.. terima kasih Allah atas segalanya

Sebagai manusia kita tak akan lari dengan ujian , memory dengan orang2 yang pernah singgah dalam hati ni , Dalam hati ni tak pernah sesekali membenci mereka , Sbb mereka semua pernah memberi memory yang terindah dalam hati ni , hanya doa mengiringi mereka semua. Moga kebahagiaan terus jadi milik mereka.

Selagi kita hidup , Allah akn terus memberi ujian sebab Dia sayang kita , dengan ujian la kita akan berbalik pada Allah , mgkn selama ni kita sombong pada Allah , kita culas dalam solat , jarang membaca Al-Quran , dan dengan ujian lah kdg2 menyedarkan kita yang kita hanya hamba Allah yang sangat kerdil di dunia. Allah Maha Mendengar dan Allah Maha Mengetahui apa yang akan bakal terjadi pada kita.Jangan sesekali lupa pada Dia , waktu susah senang...


Alhamdullilah aku dpt melalui segalanya dengan tenang , moga semuanya akan baik dan moga Allah lindungi kita semua.


Manja_82

06.10.2016

No comments: