Biarkan Allah yang menulis kisah kita


Awak igt tak , camne kisah kita bermula, hanya melalui laman sosial kisah kita bermula kan awak , mula2 awak add sy kt wechat dan semakin lama kita jd makin rapat , org ckp jgn percayakan org melalui laman sosial dan berhati2 , masa tu saya pon takut awak , dan dah lama kita chat  baru saya berani jumpa awak, itupon awak nk bg air yasin kt anak saya,  masa 1st kita jumpa awak dgn saya , kita tak cakap apa2 pon , awak bg air tu dan awak trs pergi hahahaha...masing2 malu, konon2 lidah kelu tanpa berkata2....dan sejak itu kisah kita bermula dan yg pada mulanya saya nafikan perasaan saya pada awak....sy ignore awak..dan mgkn saya takut utk memulakan sesuatu perhubungan setelah saya dikecewakan teruk sebelum ni, lama2 saya semakin selesa dan senang berkwn dgn awak dan keikhlasan awak dalam berkawan itu yg buat saya kagum , dan dalam membentuk sesuatu hubungan semula , saya akui saya selalu emosi dan awak begitu sabar dgn kerenah saya dan berkali2 saya buat awak marah tp awak tetap tggu saya dan saya uji awak awak tetap bersabar dgn saya....dan saya akui mmg ssh nak cari lelaki mcm awak.....dan yg paling saya tertarik adalah pegangan agama yang ada pada awak...awak cuba dalami agama dan awak tak pernah mengeluh bila dugaan dtg pada awak..saya pandang awak yg sekarang bukan kisah lama awak....sbb sy tahu antara kita mmg tidak ada yg sempurna kan awak...Allah yg lebih Sempurna ....

Cuma kdg2 cinta ni tak selamanya akan indah kan awak , kdg2 bila awak abaikan saya, anggap saya mcm tak wujud di sisi awak dan perlahan2 saya cuba jarakkan hubungan kita , saya cuba  tinggalkan awak dgn seribu persoalan...tp kuasa Allah mengatasi segalanya...pada mlm ramadan lepas kita jumpa semula di rumah Allah saya akui saya rindu awak....tp saya pendam, masa jumpa balik tu , hati saya berdebar2..dan saya malu jumpa awak....dan saya cuba diam dan mlm tu awak jgk msg saya dan sy tk sangka kita yg kita jadi rapat blk .....antara kita takde istilah couple tp hati kita mcm tahu yg kita saling masih sayang....

satu jer saya nak awak, igtkan saya jika saya semakin jauh dgn Allah ...dan letakkan cinta Allah dan Rasul , dahulukan ibu ayah barulah cinta kita awak..Jgn terlalu sayangkan saya melebihi cinta Allah...Jgn awak....Jgn rindukan saya melebihi rindukan Allah..Dahulukan Allah dan mohon pada Allah yg kita selamanya akan mcm ni awak...saya ikhlas dalam perhubungan ni... dan tentunya saya harapkan awaklah jodoh saya...apa saja halangan mgkn dari Allah iaitu kematian....berdoalah awak...Kuasa doa ini sgt hebat...doakan Allah mudahkan urusan kita...dan jgn putus berdoa...tp saya tahu kita cuma merancang tp perancangan Allah lagi  Maha Hebat...dan tentunya terbaik utk kita ..Andai kata awak bukan jodoh saya , saya akan cuba terima dan redha awak...

Saya bersyukur awak, bertemu awak , dan cantik jalan yg Allah tuliskan utk kisah kita ..InshaAllah cinta ini utk awak...Dengan nama Allah, saya sayangkan awak...Moga Allah selalu jagakan awak utk saya dan terima kasih Allah atas rasa yang indah ini...Moga cinta kami direstui olehMU..Ameen


Manja_Mie

30/8/2014

No comments: