Hanya Allah yg tahu


Ya Allah  tiba2 mcm2 berlaku dalam hidupku...pelbagai dugaan hadir dan buatkan aku hampir2 terdduk..tp Alhamdullilah aku byk bergantung pada Allah ...Aku masih terus kuat ...x sangka selama ni aku hanyalah boneka dalam hidupnye ...Apa makna sayang tp dalam masa yg sama dia jua cintakan orang lain...apa makna setia jika di luar pengetahuan aku , die kuar bersama orang lain...besar dugaan ni...Allah hadirkan dia utk memberi aku ujian , Ujian ini utk melihat aku kuat atau tidak...aku tidak akan persoalkan kenapa semuanya berlaku, mungkin segalanya ada hikmah ...

Walaupon die dah sakitkan hati aku, aku tidak akan sesekali benci dan dendam pada dirinya..dia penah buat aku bahagia dan dia jua penah buat aku gembira..Mungkin ada hikmah semua ini....Aku trs berdoa dan harapkan die berubah dan bahagia bersama sesiapa saja yg dia sayangi...aku jua berterima kasih sbb die  jadikan aku lebih kuat dan tabah dlm mengharungi semua yg akan dtg..pengalaman ini akan mendewasakan aku......Hnya Allah yg merawatnya dan ada bersama ketika aku sedih...segalanya akan baik selepas ini ..Semoga Allah membalas apa yg die buat pada aku ....

Hanya masa dan keadaan yg merawat segalanya ...betapa bodohnye aku , terlalu setia pada orang yg tidak hargai aku ...selama ni aku terlalu mengambil berat pasal die...terlalu menjaga hubungan ini ...dan aku tak pasti kenapa aku sayangkan die....perasaan yg Allah kurniakan tp telah dihancurkan dgn sekelip mata olehnya ..doakan semoga die berubah dan segalanya akan baik selepas ini...pengalaman ni mengajar aku supaya lebih berhati2 dan menerima seseorang yg baru dalam hidupku...

Hanya Allah yg tahu segalanya ...

No comments: