Jatuh cinta


cer ceta..cer ceta ..korang penah jatuh cinta x?meh la ceta ngan aku..camne korang rasa eh....ok meh aku ceta my experince lah..aku penah jatuh cinta ...tp aku akan jatuh cinta if aku dah jumpa lelaki tu..contohnya dari pertemuan pertama if sikap dan perangai lelaki tu tidak keterlaluan....dan ciri2 yg aku suka ada padanya..aku akan mudah jatuh cinta...perasaannya amat indah..setiap apa tentang dia akan buat kita ingin tahu...setiap tempat antara kita  dgn dia akan igt.....setiap apa perkara yg berlaku antara kita dgn dia , automatik ada dlm minda kita.....betapa hebatnya jatuh cinta kan.....

Sesiapa jer yg mengalami akan rasa bahagia , happy dan jika org yg kita suka pun akan rasa yg sama...if takde ape2 perasaan dia pada kita , ianya akan buat kita akan sedih..Hanya kita yg merasanya dan dia tidak..Tp jgn salahkan dia dalam hal ini , maybe bila kita menyukai seseorang bkn bermakna dia akan suka kita.Kalaupun ianya tiada tidak bermakna kita akan bersedih ....dan mcamna korang nk luahkan pada si dia yg korang dh jatuh cinta , sukar kan ....bg aku if dah suka luahkan jer...kalau dia x berminat dan menjauhkan diri , itu xper..sekurang2nya dia dah tahu perasaan kita ...sekurang2nya kita xdelah tertnya2 ....

Jgnlah paksa dia utk terima kita , maybe dia mahu berfikir dulu sblm menerima kita , if tiada juga kita kena pelahan2 terima kenyataan maybe dia bkn utk kita tp dia untuk orang lain.....Byk2 berdoa pada Allah dan jgn sesekali memutuskan silaturahim antara kita dan dia....anggaplah pertemuan antara kita dan dia semuanya ada hikmah ...redha dgn ketentuan Allah

Dan jika si dia yg kita suka pon ada perasaan yg sama , alangkah bahagianya hidup kita kan....Sama 2 melayari percintaan dan sama2 berkongsi suka dan duka ...Bahagianya hati bila hari2 ditemani oleh orang yg kita suka kan ...tp mestilah bercinta berlandaskan agama kan....InsyaAllah cinta kita akan direstui oleh Allah ..

Manja

12/2/2012

No comments: