Bangkit dari Gelita


Tersedar aku daripada kegelapan ,
Terlerai belenggu yang mengikat ,
tersingkap segala hijab yang gelap ,
lalu kulihat alam dari mata hatiku,
jalan yang jitu bukan yang palsu

Oh ...Inilah cahaya dalam diri ,
Yang selama ini kucari2 ,
aku bangkit kembali ,
aku mula mengenali diri ,
lalu terpancar keindahan ILAHI

Dalam Kelam , suram masih ada hidayah ,
TUHAN tidak melihat pada aksi dan seri wajah ,
Tapi selagi punya hati yang masih sudi merintih,
oleh dosa , oleh alpa

Kiranya masih terpilih tidak tersisih ,
menjadi seorang hamba yang soleh lalu aku bangun ,
menuju jalan itu ,Jalan satu di ribuan liku ,

Aku ada teman ,
Aku ada Tuhan ,
Di situ ada cahaya ,
aku bangkit daripada gelita,
melangkah satu demi satu dengan waja.

sumber dari buku Dimana DIA Dihatiku .

oleh Ustaz Pahrol Mohd Juoi

No comments: