Ex kekasih kepada Sahabat ?

okay nk tny lah kat korang , boleh ke daripada kekasih bertukar menjadi sahabat ? bg aku leh kot eh ada kot2 lak..hehehe...sbb daripada status kekasih ke sahabat , sekurang2 nya ex kekasih kita tu tahu perangai kita , maybe  kita boleh berkongsi suka duka walaupon dah berpisah , tp tgk  jugak lah , if dia dah ada pengganti kita , so better kita kurangkan menghubunginya...Tak salah kita menerimanya sebagai kawan sbb dia adalah insan yg pernah buat kita gembira dan penah membahagiakan kita sebelum ni kan....

Bg aku lak , mmg ssh pada mulanya kita hendak menerima ex kita sbg kawan, lg2 mcm2 perkara dia buat yg sakitkan hati kita , tp sebagai manusia biasa jika dia masih menghubungi utk bertny kabar apa salahnya kan,  Semua orang melakukan kesilapan di dunia ni ..Siapalah kita hendak menghukum dia ?Allah saja yg layak menghukum manusia bukan kita ..

Ini pendapat aku lah , aku cuba berbaik dgn semua orang walaupon seseorang itu melukakan hati aku...Kata orang biarlah orang baling kita dgn taik tp kita balaslah dgn bunga ..eh korang faham x pepatah nih hehehehe..maksudnya biarlah orang buat kita , tp janganlah kita balas balik perbuatan mereka..Memaafkan adalah 1 sifat yg baik kan....Sedangkan Allah pon ampunkan dosa2 umatnya, apatah lagi kita ...Jgn tanamkan dalam hati sifat dendam dan sifat benci...itu tak elok utk hati kita .Bersihkan dan lapangkan hati ...Semoga kita dgn memaafkan orang lain hati kita akan berasa bahagia kann...

Okaylah tuk hari ni .....


Manja

17/10/2012




No comments: