Cinta ALLAH paling utama



Wahai hati , pulihlah kamu cepat dan biarlah semuanye  berlaku dan semuanye telah pon terjadi , tgh2 tulis blog nih kuar lak lagu nirwana band , serius lagu kena dgn batang hidung aku sendiri hahaha...sudah cukup sudah ,cukup sampai di sini saja...masuk je dlm jiwa bila dgr lagu nih hehehe... perkara ni akan terus mematangkan aku dan aku akan terus membaiki kesilapan dan mungkin ada hikmah di sebalik semua ni , biar putus cinta dgn manusia tp jgn sesekali putus cinta dgn Allah .Nak sedih, kecewa dan menangis mmg boleh tp jgn lama2..Allah kan ada ....Allah akan gantikan yg lebih baik dan itu adalah ujian buat kita ...

CINTA ...sesuatu yg sgt indah jika keduanya menghargai dan menyayangi 1 sama lain ...paling penting KEJUJURAN, KESETIAAN dan KEPERCAYAAN serta KEIKHLASAN...Semua manusia akan diuji dgn ujian cinta , bg aku ini adalah perkara kecik dan aku penah lg teruk dari ni ..Ditinggalkan seorang insan yg sgt aku sayangi dan dia  pergi menghadap Illahi...dan bila aku putus cinta dan jadi kuat dan makin tabah ...Kesetiaan aku dipermainkan , kejujuran aku dan kepercayaan aku dimusnahkan dalam sekelip mata ...berderai hati ni mcm kaca ...kalau dah berderai mcm kaca amat payah nk menyatukan semula kan...begitulah yg terjadi ada hati aku ...

Ujian cinta tidak akan pernah hilang dalam semua kehidupan insan di dunia ini. ..CINTA akan buat manusia jd kuat dan CINTA jugak akan buat manusia jadi lemah...betapa hebat kan penangan CINTA  tp bila kita letakkan CINTA pada ALLAH dan CINTA kedua pada Nabi Muhamad , CINTA ketiga pada ibubapa dan  CINTAI diri kita dahulu sebelum kita mencintai orang lain ..InsyaALLAH kita akan terus kuat dan tabah dan kita tidak akan jatuh malah terus bangun dalam menghadapi ujian CINTA ....

 bila kita sudah letakkan ALLAH paling utama dan jgn sesekali kesali akan semua yg terjadi..Berkatalah pada diri yg semuanya ada hikmah dan jgn sesekali benci , dendam pada orang yg mengkhianati cinta kita ...berkatalah yg Allah dah aturkan yg baik utk hambaNya....Alhamdullilah Allah berikan petunjuk pada aku sekarang ...

ni adalah tip2 aku buat bila aku kecewa dan sedih ....korang nk tahu x?

1) Jgn sesekali tinggalkan solat dan kalau boleh gandakan lg solat , buat solat sunat  tahajud, solat taubat , solat dhuha

2) Aku mmg ari2 mengaji Al-Quran walaupon kdg2 aku tertinggal sehari ...tp dengan membaca Al-Quran itulah yg membuatkan hati kita tenang sebenarnye..Allah akan menjaga kita

3) Aku akan dgr zikir dan di situ juga ketenangan yg tidak dpt digmbrkan dengan kata2 ...

4) Aku akan kuar bersama kawan2...tgk movie, karok dan window shopping ..Itu terapi jgk sebenarnye, padahal bila shopping time sedih tgk suma brg pon x cantik hahahaha.....

5) Aku akan buat perkara yg aku suka , iaitu membaca , skrg ni tgh baca buku Mahathir dan kisah hidup die...so masa terluang tu aku gunakan dan takdelah aku sedih lg.....

6) Aku akan tgk ceta yg kelakar dan aku akan gelak dari situ juga aku rasa akan okay hehehe

6) dan yg paling last sekali aku akan tulis apa saja kt blog nih..ini je cara aku nk lpskan kesedihan , kekecewaaan dan apa saja ada di dalam hati aku nih.......

haaaaaaaaa..itulah die tip2 bila putus cinta ...ini cara akulah , lain orang lain caranye ...hehehe...kalau korang nk ikut ok jer....okaylah itulah setakat hari nih ....lain kali kalau ada benda nk update aku buat eh ....nk tido dah.....


Manja

4/9/2012

4.30am

No comments: