Pasrah dgn ketentuanNya

Ya, setelah seminggu dua ni bermacam2 rasa yg bermain2 di fikiran ku, dan akhirnya ...jawapan yg aku terima ....Mmg rasa sedih dan rasa terduduk sekejap..Dugaan dalam perhubungan jarak jauh mmg hebat....Terlalu byk dugaan yg akan dtg...Kena byk berkorban demi menjaga perasaan masing2...Dan aku terus meminta petunjuk Allah kenapa dia seolah2 berubah ...Dan Allah Maha Besar , Alhamdullilah sekejap je aku dpt jawapan nya ....

Betullah kata pepatah yg mengatakan menyintai seseorang blm tentu kita akan dapat memilikinya ...terlalu byk rintangan dalam memperjuangkan sesebuah hubungan cinta ...Mmg kita menyintainya tp kdg2 akan timbul byk kelukaan ....byk perbalahan dalam mencipta keserasian bersama ..Aku cuba utk menjaga hati walaupon kdg2 aku seolah2 mendesak....salah aku ke bila aku bertnya kenapa die berubah , sgt ketara ...Sll akan telefon sehari berkali2 tp lama2 tiada..pelik kan....Hati pompuan mana x gusar tp aku ingin meminta penjelasan...Mungkin ada salah jgk aku buat mcm tu..Dan akhirnya die mencari orang lain utk menghiburkan hatinya ... kawan baiknya sendiri..rasanya tidak perlu kot sbb die tahu aku mmg tidak senang bila die bersama kawan baiknya itu.....Tp siapalah aku utk menahannya...Mungkin itulah cara utk die melepaskan rasa tidak puas hati nya pada aku melalui kawan baiknya....

Wahai hati bertabahlah , kuatlah hati demi untuk jalani hidup , Mungkin ini adalah dugaan hidup utk menjadi seorang yg bertambah matang dan kuat...Cinta yg baru terbina tidak sampai 3 bulan akhirnya hancur...bermacam2 kenangan antara kami berdua....bermcm2 impian antara kami akhirnya musnah....Bertenanglah wahai jiwa dan bersabarlah wahai hati, mungkin ada hikmah di sebalik semuanya ini ....Mungkin inilah petanda yang kami berdua tidak ada jodoh.
Biarlah rasa sedih dari sekarang sblm hubungan ini lebih lama lagi.
Sebenarnya bersyukur sbb aku lebih ingin perhubungan yg lebih serius bukan main2..sbb maybe faktor usia...Dan faktor usia ini bukan time untuk aku main2 lagi.dan bukan utk dipermainkan...dan elok jua sbb aku tidak membazir masa di situ .....Aku sentiasa bersyukur dan redha dgn apa yang terjadi dan tidak sesekali marah serta selalu maafkan apa sahaja yg die buat pada aku......

Semoga aku trs tabah dan trs kuat dlm menjalani segalanya..Amiinn


Manja

7/8/2012

400am

No comments: