Tidak semua cinta bersatu


Di antara saya dan awak , sudah terjalin 1 ikatan yang di nama persahabatan , tp kita di uji di dalam perhubungan ini . Dlm persahabatan ini tiba2 saya merasai saya telah mencintai awak dlm diam.

Inilah  pertemuan yang ditakdirkan oleh Allah . Allah yg temukan saya dgn awak selepas saya kehilangan orang yg sy syg, awak muncul menyinari hidup saya  tp saya hanya melihat dan memandang dgn lesu , kdg2 terdetik siapalah saya di sisi awak.Terlalu byk persoalan di hati saya sekarang  tp akhirnya awak telah memberi saya jawapan dan saya dpt terima sekarang . Awak seolah2 menidakkan kehadiran saya dalam hidup awak walaupon saya tahu awak terlalu perlukan saya. Jika awak tahu di dlm hati ini hanya ada awak cuma ada kisah kita berdua , sungguh kdg2 saya sakit apabila memendam rasa dan bila saya luahkan , awak hanya menganggap saya teman rapat ..tiba2 rasa sedih dtg dlm diri saya. Saya redha segalanya .

Bila saya jatuh cinta pada awak pon sy tak tahu , Saya mohon dan kdg2 ingin saja saya pulangkan saja di mana hati awak yg sepatutnya ia berada. Saya terlalu memberi perhatian  dan terlalu   menyokong awak , saya sygkan awak ,saya  tak nak tgk awak jatuh dan rebah .Bg saya kejayaan awak adalah kejayaan saya juga .

Antara saya dan awak , seharusnya bertaut pada kasih bukan mencari alasan utk lari dari hakikat sebenar .Dlm hidup ini , kdg2 kita rasa bahagia kerana dikurniakan oleh Allah rasa suka , sayang dan juga cinta , Namun setelah dipikirkan  semula , saya bukanlah sesiapa pon bg awak ..Hanya insan yang berada di belakang awak tika awak perlukan saya , saya redha .

Hal yg paling menyedihkan dan menyakitkan bila kita mencintai seseorang tp die tidak mencintai kita dan menganggap kita hanya lah teman rapat sahaja , ketahuilah awak , antara lelaki dan perempuan tiada istilah kawan rapat jika salah seorang ada menaruh perasaan .

Kehidupan ini bukan mencari cinta dan kebahagiaan  semata2  . Jika 1 hari nanti siapapun jodoh kita  dan ianya tidak  seperti yang kita inginkan , itulah sebenarnya hakikat perjalanan hidup kita . Allah itu Maha Berkuasa dan akan mengatur yang baik2 sahaja untuk hambaNya . Saya terima dengan redha.

Setelah semuanya berlaku dan saya terpaksa berundur dari persahabatan ini , berilah saya ruang dan masa utk saya merawatnya , beri saya ruang utk berfikir   , saya akan  hilang sementara dari pandangan awak ..Hanya Allah Maha  Mengetahui segala2 nya .

Maafkan saya awak.
Manja

17/05/2012


No comments: