CINTA

Jika di tanya pada semua di dunia ini , apa yang membuatkan mereka semangat dlm menjalani kehidupan ini , tentulah jawapan mereka adalah Family dan pasangan masing2....Pasangan hidup yg sentiasa menemani mereka dalam apa saja yg mereka lakukan dan menjadi tulang belakang apa setiap yg mereka usahakan ..

MANUSIA ,

Allah telah menjadikan semuanya berpasangan .Allah telah tetapkan sedari kecil setiap manusia telah ditetapkan jodohnya masing2...cuma kdg2 lmbt atau cepat je , Entahlah kenapalah aku ni , suka sgt membincangkan kisah CINTA ...Hidup tanpa CINTA akan rasa sunyi sepi ....Aku juga penah berkali2 kehilangan CINTA di kala usia remaja sehinggalah berkahwin ...Aku juga penah tinggalkan kekasih di kala usia masih mentah tidak tahu ape2 tentang CINTA , aku juga penah dikhianati cinta di kala hati aku sedang berbunga2 ..peritnya diduakan oleh kekasih hati hanya Allah yg tahu ...Aku juga penah merasa mencintai seseorang tetapi di tolak mentah2 hehehe...byk sbnrnye pengalaman aku dlm bercinta ini ...Semua itu membuat aku rasa lebih matang dan tabah menghadapi hari2 mendatang.

Tapi mak aku sll pesan, Jika pilih pasangan mestilah mengambil seseorang yg suka dan amat mencintai diri kita , Orang mcm ni bila die dah dpt memiliki hati dan cinta kita , die akan menjaga dan mencintai kita seumur hidupnya..Itulah berlaku pada aku , Arwah suami ku seorang yg betul2 suka dan cintakan aku apabila mula2 kami berkenalan dulu..perasaan aku pada nya pada awalnya  hanyalah benci ....tapi bila melihat kesungguhannya utk menjadikan aku sbg teman hidupnya membuat aku menerimanya sebagai teman hidupku, betul lah ckp mak , Bila kita memilih orang yg cintakan  kita , Dia akan menjaga kita dgn kasih sayang yg tiada tandingannya ...Arwah suamiku betul2 menjaga ku seperti puteri raja sehingga nafasnya yg terakhir :( , Okay itulah die definasi cinta yang aku tahu sedikit melalui pengalaman hidup aku ....

Topik cinta adalah topik yg sgt best utk dibincangkan...CINTA pada suami @ isteri , CINTA pada family , CINTA pada kerjaya tp yg paling utama adalah CINTA pada Allah S.W.T ..Bila CINTA berlandaskan jalan Allah , InsyaAllah CINTA selalu mekar dan subur di hati kita ....

P/S :Maaflah jika lately nih aku byk membincangkan kisah CINTA. bknlah sbb aku bercinta cuma kdg2 idea pasal CINTA ini datang mencurah2 lak...so aku pon type la kt blog ini ..terima kasih sgt2 pada sesiapa yg sudi membaca ...

Hanyalah luahan hati manusia biasa

Manja

27/12/2011

4.24am

No comments: