Cintai lah Allah dan diri sendiri dulu sebelum mencintai orang lain.

Malam kau bawalah rinduku, utk dirinya yang jauh dariku.....Best kan lagu  OMBAK RINDU nih...buat yg bercinta dgr lagu ni berbuai2 jer..1st time aku dgr lagu ni masa tu filem ombak rindu x kuar lg...aku rase lagu ni mmg akan top..dan mmg di duga lagu ni mmg meletup..bila dgr lagu ni hati mmg rase touching jer...

Okay aku nk tanya korang....Apa itu CINTA ?...bg akulah kan ianya penyatuan dua hati yg akan rasa sayang dan rindu pada pasangan masing2....perasaan yg di cipta oleh Allah utk hambaNya kaum Adam dan hawa ....CINTA ini sgt suci jika ianya dilakukan dgn jalan yg diredhai oleh Allah ...Aku lihat kerana CINTA juga manusia blh lakukan tindakan yg akan membuatkan diri hancur berkecai..hati merana kerana ditinggalkan kekasih..Ada juga menyerahkan segala2nya pada lelaki yg blm tentunya menjadi suami kita,itulah hebatnya CINTA.Kerana CINTA juga kita akan lakukan benda2 yg tidak diterima oleh akal....Bila CINTA telah berakhir kita rase menyesal .Segala2nya telah musnah..Dlm bercinta mmg byk dugaannya..Ingatlah bila kita sudah melakukan kesilapan  hendaklah kita bertaubat memohon keampunan dari Allah S.W.T .Allah Maha Penyayang..DIA sentiasa mendengar keluh resah hambaNya. Manusia manalah yg tidak melakukan kesalahan ...cuma sedar atau tidak kita hendaklah sentiasa rase yg kita sll diperhatikan oleh Allah barulah kita tidak akan membuat perkara2 yg dimurkai oleh Allah .CINTA juga akn m'buat manusia buta , bkn buta mata tp buta hati...bg aku CINTA itu tidak buta, yg buta hanyalah manusia... kdg2 aku lihat ade yg menduakan isteri sbb CINTA, alasannya sbb telah mencintai org lain dlm pada itu  die juga mencintai isterinya .Itu suami  dan bg pompuan pula...hati mana yg tidak pecah bila hati suami ada org lain selain dirinya...itulah penangan CINTA....itulah hebatnya CINTA.

Aku bukanlah pakar dlm bab CINTA ini...tp aku sll igtkan diri aku...Jika aku bercinta ..aku akan tanamkan dlm diri akan tinggal sedikit CINTA utk diri aku sblm aku mencintai org lain..Aku akan tanamkan dlm diri aku, CINTA pada Allah lg sejati dan Abadi ..Bila kita kehilangan CINTA kita tidak akan rase kecewa yg teramat sgt.....Bila kita kehilangan org yg kita sayang kita blh lg berdiri dan terus menjalani kehidupan seperti biasa...

Ade pepatah mengatakan...Jika Allah sdh menetapkan seseorang itu milik kita, Kita tolak macamanapun jika die telah ditakdirkan milik kita , Dia akan selamanya milik kita, Jika Allah dah menetapkan yg seseorang itu bukan milik kita, Kita mengejarnya setinggi langit pon , Dia akan pergi meninggalkan kita....Aturan Allah utk hambaNya amat hebat ..

Ingatlah CINTA pada Allah adalah kekal abadi...


Manja

24/12/2012

7.45pm

No comments: