Diam bukan bererti salah

Kdg2 aku dah rasa penat dgn suma yg terjadi....aku lebih suka diam diri daripada mempertahankan sesuatu....itulah sifat aku...tp kdg2 diam2 aku nih ada yang amik kesempatan...Sejauh mana kebenaran jika aku terus berdiam diri....terkadang rasa seolah2 suma kesalahan itu berada di pihak aku....tp betullah orang ckp...diam2 nih biar disimpan2 lama2 meletup jgk....entah mana kekuatan yang aku dpt....kdg2 aku cuba mempertahankan sbb aku tahu aku di pihak yang betul.

Tp itulah sifat sesetengah orang..kdg2 terlalu mementingkan diri sendiri tanpa mahu  mengerti situasi yang aku alami.Terus cuba menyalahkan orang lain dan menutup kekurangan diri dan menidakkan kebenaran demi serta menyembunyikan kelemahan.

dan aku akui juga, aku juga bknlah insan yang sempurna, aku bukanlah nabi atau malaikat....aku hanyalah manusia biasa.Kadang2 banyak juga melakukan kesalahan.Tapi siapa  pon aku....Tlglah janganlah cuba utk disakiti....biarlah aku dengan jalan aku...kau dengan jalan kau....Mungkin kita berbeza tp kita juga ada persamaan.Kita adalah hamba Allah yang begitu banyak kelemahan.

Manja

No comments: